Diaľničný privádzač v Kysuckom Novom Meste síce úplne nevyrieši problematickú dopravnú situáciu, avšak je to prvý krok k dobudovaniu D3 na Kysuciach.
Včera sme vás informovali o prebiehajúcej súťaži ekoduktu vo Svrčinovci, otvárali sa však aj obálky súťaže na zhotoviteľa diaľničného privádzača v Kysuckom Novom Meste. Zaujímavosťou je, že s najnižšou ponukou prišla spoločnosť Metrostav, ktorá bola najlacnejšia aj v prípade ekoduktu vo Svrčinovci.
Ponuky predložili
- Metrostav - 13 656 562,07 eura bez DPH
- SMS + Viacorp - 13 972 854 eura bez DPH
- Hochtief + Tubau + MBM Group - 15 721 820,62 eura bez DPH
- Swietelsky - 15 988 133,91 eura bez DPH
- Váhostav + Combin - 16 657 097,27 eura bez DPH
- Doprastav - 16 777 734,13 eura bez DPH
- Porr - 16 966 423,67 eura bez DPH
- Eurovia - 17 420 417,37 eura bez DPH
- Strabag - 17 673 278,39 eura bez DPH
Súťažná komisia teraz začne s procesom hodnotenia cenovej časti a posúdi splnenie všetkých podmienok účasti.
Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na 19 000 000 Eur. Ponuka Metrostavu je tak výrazne lacnejšia.
Privádzač o dva roky postavený pravdepodobne nebude
Národná diaľničná spoločnosť uvádza: „Diaľničný privádzač zlepší dopravnú situáciu na súčasnej frekventovanej križovatke v Radoli, pomôže logistike veľkých podnikov, odľahčí mesto a obyvateľom regiónu Dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry. Jeho významným benefitom bude aj menej hluku a emisií, zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy. Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa práve prostredníctvom privádzača napojí na európsku diaľničnú sieť. Stavať by sa mal dva roky.“
Čo to v praxi znamená?
Ak sa privádzač má stavať dva roky ako uvádza NDS, hotový bude teda podľa nášho predpokladu o tri roky. Problémom je, že doposiaľ nebolo vydané stavebné povolenie. Mnohé prieťahy budovania D3 na Kysuciach vznikali ešte v minulých rokoch, keď bol ministrom dopravy Árpád Érsek. Stavať sa teda podľa odhadov bude až koncom roku 2021, prípadne začiatkom roku 2022.
Každopádne to, že ministerstvo a NDS budovanie D3 dávajú vo svojich prioritách na najvyššie miesta, je pre náš región významný a dáva nádej, že výstavba celej diaľnice na Kysuciach sa konečne posunie. Veľmi dôležitým faktom je, že táto diaľnica je podstatná aj v celoeurópskom meradle a nie je len lokálnym regionálnym problémom.
Téme sa neustále venujeme, prečítajte si ďalšie naše články:
- Diaľnica na Kysuciach - kostlivci vychádzajú zo skrine!
- Diaľničný prívádzač KNM sa stáva témou. Hotový bude najskôr o tri roky
- Križovatka v KNM - vyjadrenie starostu Radole
- Minister dopravy bol dnes na Kysuciach
- Ďalší krok k privádzaču v KNM: vyhlásená súťaž na zhotoviteľa
- Ešte väčšie kolóny na Kysuciach? Poliaci chcú v roku 2023 dokončiť S1
Autor: redakcia
foto: NDS