privadzacDiaľničný privádzač v Kysuckom Novom Meste síce úplne nevyrieši problematickú dopravnú situáciu, avšak je to prvý krok k dobudovaniu D3 na Kysuciach.

Včera sme vás informovali o prebiehajúcej súťaži ekoduktu vo Svrčinovci, otvárali sa však aj obálky súťaže na zhotoviteľa diaľničného privádzača v Kysuckom Novom Meste. Zaujímavosťou je, že s najnižšou ponukou prišla spoločnosť Metrostav, ktorá bola najlacnejšia aj v prípade ekoduktu vo Svrčinovci.

Ponuky predložili

  • Metrostav - 13 656 562,07 eura bez DPH
  • SMS + Viacorp - 13 972 854 eura bez DPH
  • Hochtief + Tubau + MBM Group - 15 721 820,62 eura bez DPH
  • Swietelsky - 15 988 133,91 eura bez DPH
  • Váhostav + Combin - 16 657 097,27 eura bez DPH
  • Doprastav - 16 777 734,13 eura bez DPH
  • Porr - 16 966 423,67 eura bez DPH
  • Eurovia - 17 420 417,37 eura bez DPH
  • Strabag - 17 673 278,39 eura bez DPH

Súťažná komisia teraz začne s procesom hodnotenia cenovej časti a posúdi splnenie všetkých podmienok účasti.

Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na 19 000 000 Eur. Ponuka Metrostavu je tak výrazne lacnejšia.

Privádzač o dva roky postavený pravdepodobne nebude

Národná diaľničná spoločnosť uvádza: „Diaľničný privádzač zlepší dopravnú situáciu na súčasnej frekventovanej križovatke v Radoli, pomôže logistike veľkých podnikov, odľahčí mesto a obyvateľom regiónu Dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry. Jeho významným benefitom bude aj menej hluku a emisií, zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy. Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa práve prostredníctvom privádzača napojí na európsku diaľničnú sieť. Stavať by sa mal dva roky.“

Čo to v praxi znamená?

Ak sa privádzač má stavať dva roky ako uvádza NDS, hotový bude teda podľa nášho predpokladu o tri roky. Problémom je, že doposiaľ nebolo vydané stavebné povolenie. Mnohé prieťahy budovania D3 na Kysuciach vznikali ešte v minulých rokoch, keď bol ministrom dopravy Árpád Érsek. Stavať sa teda podľa odhadov bude až koncom roku 2021, prípadne začiatkom roku 2022.

Každopádne to, že ministerstvo a NDS budovanie D3 dávajú vo svojich prioritách na najvyššie miesta, je pre náš región významný a dáva nádej, že výstavba celej diaľnice na Kysuciach sa konečne posunie. Veľmi dôležitým faktom je, že táto diaľnica je podstatná aj v celoeurópskom meradle a nie je len lokálnym regionálnym problémom.

Téme sa neustále venujeme, prečítajte si ďalšie naše články:

Autor: redakcia
foto: NDS

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: