D3 zeleny most2O výstavbu tzv. Zeleného most sa uchádza šesť spoločností.

Tender na zhotoviteľa Zeleného mosta vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť v novembri 2020. Do súťaže sa prihlásilo šesť stavebných spoločností. Ide o spoločnosti:

  • Metrostav - 10 864 157,51 eur bez DPH
  • Váhostav - 13 595 762,37 eur bez DPH
  • Doprastav - 14 159 892,68 eur bez DPH
  • Strabag - 14 960 643,76 eur bez DPH
  • Porr - 14 979 595,72 eur bez DPH
  • Eurovia - 15 289 779,07 eur bez DPH

Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na vyše 17,8 milióna eur.

Hodnotenie na základe mnohých kritérií

Ponuky teraz bude NDS hodnotiť na základe viacerých kritérií. Ako uvádza NDS, stavba sa má realizovať podľa podmienok žltého FIDIC-u, multikriteriálnym hodnotením sa má zvýšiť kvalita projektových prác a dosiahnuť čo najvyššia hodnota za peniaze.

"Navrhovaná celková cena uchádzača bude mať váhu 40 %, kvalita tímu odborníkov 15 %, lehota výstavby 15 %, náklady na prevádzku 10 %, obmedzenie prevádzky 10% a čas vypracovania projektovej dokumentácie 10 %," uvádza NDS.

D3 zeleny most3

Prechod pre voľne žijúcu zver na Kysuciach

"Zaujímavá stavba vo Svrčinovci umožní voľne žijúcim zvieratám na Kysuciach bezpečne prekonať cestu na ich migračnej trase. Ekodukt bude v údolí Šlahorovho potoka, medzi kruhovou križovatkou Svrčinovec a odbočkou na miestnu komunikáciu," hovorí o tomto dôležitom míľniku minister dopravy Andrej Doležal.

NDS ďalej uvádza: "Ekodukt rozšíri skupinu doterajších troch zelených mostov. Prvým ekomostom je Lučivná na diaľnici D1 Važec – Mengusovce, postavený v roku 2009, druhým je most na D1 Mengusovce – Jánovce. Tretí je pri Moravskom svätom Jáne na diaľnici D2, vybudovaný v roku 2016 v rámci medzinárodného projektu Alpsko-Karpatského biokoridoru podporeného Európskou úniou. Vďaka týmto trom ekoduktom na D1 a D2 sa znížil úhyn zveri o 11,4%."

D3 zeleny most1

Predpokladaná dĺžka výstavby je jeden a pol roka

Výstavba ekoduktu je podmienkou schválenia nenávratného finančného príspevku zo strany Európskej komisie.

"V prípade, ak by sa ekodukt nerealizoval, bolo by Slovensko povinné vrátiť nenávratný finančný príspevok v celkovej výške 285,2 mil. eur. Lehotu výstavby Zeleného mosta predpokladáme na jeden a pol roka," dodáva NDS.

Prečítajte si aj:

autor: redakcia
foto: NDS

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: