skalitska cyklomagistralaSkalitská dolina chce zabrať v budovaní cyklochodníkov. Starostovia obcí uskutočnili pracovné stretnutie, výsledkom sú reálne návrhy trasovania.

Na Kysuciach máme už desiatky kilometrov cyklotrás. Momentálne môžeme za najdôležitejšiu trasu považovať Bystrickú cyklomagistrálu a tiež spojenie Oščadnica – Krásno nad Kysucou – Ochodnica. Táto má ďalej pokračovať v smere na Kysucké Nové Mesto a ďalej až na Žilinu. V minulosti často spomínaný cyklochodník „Strieborná Kysuca“ je v štádiu príprav, jej výstavbu však brzdia rôzne problémy. Napríklad sa čaká na navýšenie telesa hrádze rieky Kysuca v smere na Rakovú. Slovenský vodohospodársky podnik plánujú navyšovanie hrádze na tzv. 100-ročnú vodu (cca o 1 m vyššie). Pokiaľ sa nezrealizuje toto navýšenie hrádze, nie sú možné akékoľvek stavebné úpravy na hrádzi. O Striebornej Kysuci si môžete prečítať v našom článku.

Skalitská cyklomagistrála

 

cyklotrasa skalite02 stretnutie starostov

Starostovia obcí Skalité - Jozef Cech, Čierne - Pavol Gomola, Svrčinovec - Renáta Majchráková a starosta obce Oščadnica uskutočnili prvé spoločné pracovné stretnutie v obci Skalité na tému zaradenia cyklotrasy "Skalitská cyklomagistrála". Cieľom stretnutia bolo zaradenie spomínanej trasy do pripravovanej novej cyklo - stratégie ŽSK. V prípade jej zaradenia do stratégie rozvoja budovania cyklotrás ŽSK sa totiž zjednoduší možnosť financovania z prostriedkov podpory fondov EÚ. Pomocou takýchto prostriedkov sa budovala napríklad Bystrická cyklomagistrála, alebo cyklochodník Oščadnica - Krásno nad Kysucou – Ochodnica.

Starosta obce Čierne Ing. Pavol Gomola: „Už teraz sme v obci pripravení na 90%. V zhruba 5,5 km trase je problémových cca 120 m, ale aj to sa dá vyriešiť. Navyše v našom pláne je vybudovania okruhu Trojmedzia – teda spojenie s Českou republikou v smere na Hrčavu a Poľskom.“

Starosta obce Skalité Jozef Cech: „Na tomto stretnutí, ale aj na predošlých stretnutiach sme spoločne prešli trasovanie aj v širšom meradle s prepojením na Českú republiku, Poľsko a tiež smer Oščadnica. Ako vždy pri takýchto rozsiahlych projektoch je potrebné mať v poriadku pozemkové záležitosti. Trasovanie je cez 80 % v katastri našej obce po pozemkoch ŽSR a v tom nám, pevne verím, vyjdú v ústrety Železnice Slovenskej republiky. Smer Oščadnica pôjde z časti po miestnej komunikácii, ktorá by mala byť rozšírená, ale uvažujeme o vybudovaní nových úsekov mimo telesa cesty. Projekt je na dlhšie časové obdobie, ale dôležitý je cieľ, na ktorom budeme cieľavedome pracovať,“ dodáva starosta obce, ktorý je hlavným iniciátorom projektu.

Kysuce – raj pre cyklistov

Kysuce majú obrovský potenciál na cykloturistiku. Okrem cyklochodníkov sa núkajú ďalšie desiatky kilometrov MTB trás. Jej význam bude ďalej rásť s rastúcou popularitou elektobicyklov. Toto si uvedomuje aj OCR Kysuce, preto Radovan Jakuš predstavil svoj koncept popularizácie kysuckých osád a chotárov ako zaujímavých turistických cieľov. Cyklochodníky majú však význam nielen pre turistov, ale aj pre miestnych občanov.

Prvým predpokladom je navrhnutie reálneho trasovania Skalitskej cyklomagistrály a to aj v širšom meradle, napríklad spojenie s cyklochodníkmi v Poľsku, ale samozrejme aj v smere na Čadcu či Oščadnicu. Kysuce by sa tak mohli stať v tomto ohľade najviac rozvinutým regiónom na Slovensku.

Autor: redakcia

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: