1 11 lieskovecNa Kysuciach sú dennodenné kolóny. V špičkách sa autá pohybujú okolo 30 minút a od budúceho pondelka môžu byť podstatne dlhšie.

Semafory v Kysuckom Lieskovci – ešte väčšie kolóny?

V Kysuckom Lieskovci práve prebieha rekonštrukcia mosta. Tá sa dlho odkladala, v posledných týždňoch sa konečne rozbehla. Rekonštrukcia prebiehala tak, že v danom mieste je vozovka zúžená, takže v týchto miestach k výraznému zdržaniu nedochádzalo. Od pondelka však má dôjsť k zmene organizácie dopravy. Miesto bude riadené semaformi. Čo to bude znamenať pre dopravu na Kysuciach sa dá ťažko predvídať. Podľa mnohých môže dôjsť k výraznému zdržaniu. Kolóny tak budú pravdepodobne omnoho väčšie.

Navyše práve prebieha rekonštrukcia mosta v Radoli a ďalej prebieha výstavba privádzača do Kysuckého Nového Mesta. Pre neznalých kysuckých pomerov by táto správa mala znieť dobre – veď sa buduje. Lenže v našom prípade sa jedná o riešenie problému na poslednú chvíľu. Tieto mosty totiž boli, resp. sú v takmer havarijnom stave. Ide o ďalšie neuveriteľné zlyhanie zodpovedných. Toto sa u nás deje už celé roky.

Aktivisti aj župa upozorňujú, ľudia aj tak stoja v kolónach

Niekoľko rokov aktivisti upozorňujú, že je potrebné riešiť možné obchádzkové trasy, hľadať riešenia. Doteraz však nikto nereagoval. Pre zlepšenie dopravy na Kysuciach sa prakticky nerobí vôbec nič. Pre upresnenie - tento úsek cesty 1/11 nemá v správe ani obec, ani Žilinský samosprávny kraj, ale Slovenská správa ciest. Tá je celé roky „podfinancovaná“ . Dá sa povedať, že za súčasný stav je zodpovedný štát.

Most v Kysuckom Lieskovci

Čo nás teda čaká od pondelka 10.10.2022 (od cca 11:00-12:00)?

 Vysvetľuje Ľubomír Jánoška z iniciatívy za budovanie D3 Kysuciach:

„Jednosmerná premávka bude riadená semafórmi. Čo to znamená pre mobilitu obyvateľstva a priemyslu je jasné. Treba sa pripraviť na výrazné dopravné komplikácie."

Info ktoré máme k dispozícii:

  • oprava mosta v Kysuckom Lieskovci bude do 11/2022
  • úsek zjednosmernenia bude čo najkratší (cca 100 m), aby to bolo čo najefektívnejšie
  • cez Kysucký Lieskovec je zakázaný prejazd nákladných automobilov
  • v Turzovke sa „doasfaltuje“ cesta v túto sobotu. Cesta cez Semeteš bude bez “obmedzení”
  • most v Krasňanoch na trase Kysuce - Lutiše - Žilina bude fungovať v obmedzenom režime

Nekonečná pieseň - dostavba D3 na Kysuciach

Len pre zaujímavosť – štát „živí“ dve organizácie: Slovenskú správu ciest a zároveň Národnú diaľničnú spoločnosť. Nikto nikdy nevysvetlil, načo sú nám dobré dve organizácie. Toto je téma, ktorá sa donekonečna odkladá. Ale to len na okraj. Zdá sa, že aj pre súčasnú vládu je reorganizácia inštitúcií priveľké sústo.

Ľudí však zaujíma jediné: či sa môžu dostať bez kolón do práce. Riešenie je jediné – dostavba D3. Tej sa však takmer určite nedočkáme do roku 2029. Nikto na Kysuciach ani v zlom sne nepredpokladal, že aj za tento termín musia Kysučania stále bojovať. Dokument o prioritizácii diaľničnej siete vyzerá byť len ďalším papierom v „šuflíku“ ministerstva. Ak by to tak nebolo, za dva a pol roka vládnutia súčasnej vlády už mohla byť dávno vypracovaná aktualizácia dokumentu EIA a ďalších podkladov. Mať dobrý úmysel dobudovať niečo, čo malo byť dávno hotové je chvályhodný. Lenže je čas „vysúkať“ rukávy a začať konečne pracovať. Naplno. Kým nie je neskoro. A ako to to býva zvykom v dobre fungujúcich firmách – kto nestačí, z kola von. Nič iné nám neostáva.

autor: redakcia
foto: redakcia, J. Mozol

Prečítajte si aj:

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: