Oprava mosta v Kysuckom Lieskovci bola ukončená, dopravné obmedzenia sa zrušili, kolóny zmizli. Dalo by sa povedať, že nič sa nestalo. Ale nie je to celkom tak.

Oprava mosta poukázala na pochybenia Slovenskej správy ciest, ale aj zodpovedných orgánov. Cesta 1/11 supluje hlavný európsky koridor TEN-T6 a je významnou spojnicou sever-juh Európy. Intenzita na tejto trase je 25-30000 vozidiel/deň, z toho okolo 35% nákladných vozidiel.

Obmedziť tento koridor semaformi na jednosmernú premávku bolo nezodpovedné. Toto riešenie nezodpovedalo významu tejto cesty. Akceptovateľné bolo riešenie s vytvorením provizórneho pruhu, tak aby bola cesta vždy obojsmerná. Škody pre dopravcov a región sa dajú počítať v miliónoch eur. To ale štát neplatí, tak je to v podstate jedno. Každá oprava prináša dopravné obmedzenia, tie je potrebné minimalizovať a na tak významnom koridore aj správne komunikovať.

Ale všetko zlé je aj na niečo dobré!

Takto dlhodobé a významné obmedzenie poslúžilo na monitoring správania sa dopravy, využívanie obchádzkových trás, ich pripravenosť. Potvrdilo cykly pohybu dopravy v dňoch, ale aj v jednotlivých hodinách počas dňa. Zaujímavé bolo aj preťaženie dopravou na Lutišiach a Semeteši. A to, že osobná doprava si nájde svoju cestičku. Myslím si, že významne narástol počet cestujúcich vo vlakoch. Dokonca sa v nektorých hodinách ani do vlaku nedalo dostať.

Prečo nad tým rozmýšľam?

Výstavba diaľnice D3 prinesie do regiónu Kysúc významné dopravné obmedzenia. Predpokladám, že to bude výstavba v Kysuckej bráne, nad Krásnom a druhá rúra tunela Horelica. Myslím si, že pri zachovaní obojsmernej premávky sa dá všetko zvládnuť. Ale región musí úzko spolupracovať s kompetentnými orgánmi a všetko dobre naplánovať. Potom sa to dá zvládnuť!

Autor: Ing. Ľubomír Jánoška
D3preEurópu

Prečítajte si aj:

 

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: