D3 cadca7Žilinský kraj vyjadruje podporu pre schválený harmonogram, ktorý má na popredných priečkach priorít úseky kraja.

Na rokovaní vlády, ktoré sa konalo včera 12.5.2021 bol schválený očakávaný harmonogram prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry z dielne Ministerstva dopravy a výstavby SR. Účelom harmonogramu je určiť prioritizáciu projektov a rozpočtové možnosti vrátane predpokladaného čerpania z európskych fondov.

V rámci Žilinského kraja sa v prvej desiatke priorít nachádzajú až 4 úseky:

1. úsek diaľnice D3 Žilina-Brodno – Kysucké Nové Mesto (priorita č.3)
2. úsek diaľnice D3 Oščadnica - Čadca Bukov, 2. Profil (priorita č.4)
3. úsek diaľnice D1 Turany – Hubová (priorita č.7)
4. úsek diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica (priorita č. 8)

Z dokumentu je možné vyčítať, že by sa D3 mala stavať v celosti - znamená to, že práce na úsekoch Oščadnica - Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto - Brodno by mali prebiehať zarovno. Zároveň z dokumentu vyplýva, že by prvou stavbou mal byť diaľničný privádzač v KNM, práce na ňom by mali začať už tento rok a celkovo by mali trvať zhruba dva roky.

D3 cadca 01

Harmonogram je významným krokom pre kraj

Územím kraja prejdú každý deň desiatky tisíc vozidiel smerujúcich do Poľska, Českej republiky a na východ Slovenska, pričom veľkú časť tvorí nákladná doprava. Harmonogram sa preto stretol s pozitívnymi reakciami.„Som rada, že po dlhom boji a stovkách hodín rokovaní sa do prvej desiatky plánovaných priorít dostavby cestnej infraštruktúry dostali všetky štyri chýbajúce úseky D1 a D3 nachádzajúce sa na území Žilinského kraja, ktoré sú nevyhnutné pre napojenie Slovenska na európsku dopravnú sieť,“ povedala predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová. 

dialnice zsk

Dostavba troch chýbajúcich úsekov D3 je tak v prvej desiatke infraštruktúrnych priorít Slovenska. Dostavba má výrazne odľahčiť cestu 1/11, ktorá sa počtom viac ako 30 tis. vozidiel denne radí medzi najvyťaženejšie cesty prvej triedy na Slovensku. Intenzita dopravy má pritom v nadchádzajúcich rokoch ešte narastať.

„Považujem už za zbytočné hľadať dôvody, prečo všetky stavebne náročné, no strategické úseky D1 a D3 v Žilinskom kraji nechávali predchádzajúce vlády na okraji záujmu.

Ľudia v našich regiónoch zažívajú dennodenne dopravné peklo, či už na Kysuciach, pod Strečnom alebo pri Ružomberku. Súčasná vláda je prvá, ktorá zadefinovala priority cestnej dopravy a podľa nich aj koná. Je dôležité zdôrazniť, že dostavba spomínaných úsekov má kľúčový význam nielen pre náš kraj, ale i pre celé Slovensko,“ dodala predsedníčka kraja.

Prečítajte si aj:

autor: redakcia
foto: NDS, ŽSK

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: