vlakSpolu s prvými dvomi, ktoré boli uvedené do prevádzky začiatkom mesiaca, bude v priebehu postupne do prevádzky nasadzovaných ďalších 8 ks nových elektrických jednotiek z najväčšieho tendra v histórii ZSSK.

„Na v decembri dodané prvé vozidlá máme výborné ohlasy od rušňovodičov i cestujúcich. Po pandémii a rekonštrukcii žilinského okruhu bude týchto 25 Panterov skvelou pevnou kostrou  regionálnej dopravy v okolí Žiliny,“ povedal dnes Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

8 ks nových trojvozňových jednotiek bolo 22.decembra prevzatých od výrobcu, aby boli v aktuálnom počte 10 ks prichystané odviezť cestujúcich na jednotlivých tratiach podľa grafikonu.

Jednotky sú postupne nasadzované v žilinskom i trenčianskom regióne, najmä na tratiach"

  • Žilina – Trenčín,
  • Žilina – Čadca,
  • Čadca – Zwardoń,
  • Žilina – Liptovský Mikuláš.

Svojím objemom takmer 160 miliónov eur (159 999 500,00 eur*) je tender, ktorý prinesie žilinskému a z veľkej časti i trenčianskemu regiónu spolu 25 nových elektrických jednotiek, najväčším v histórii národného dopravcu. Majoritná časť z tejto sumy je pokrytá Kohéznym fondom Európskej únie (134 598 779,38 eur*), 23 752 725,77 eur* je hradených zo štátneho rozpočtu, sumu 1 647 994,85 eur* uhradila ZSSK z vlastných zdrojov. * uvedené sumy sú bez DPH

vlak panter25 Panterov bude skvelou pevnou kostrou regionálnej dopravy v okolí Žiliny

Zrealizované a plánované, už podpísané, investície ZSSK do vozidlového parku:

25 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) projekt EÚ

• celkový objem: 160 miliónov eur
• predpokladané dodanie: 2020 – 2022 (10 ks EJ je už prevzatých)
• nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský a Trenčiansky kraj)

21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) projekt EÚ

• celkový objem: 77 miliónov eur
• predpokladané dodanie: 2019 – 2021 (15 ks DMJ je už v prevádzke)
• nasadzovanie: regionálna doprava (Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj)

5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň  projekt EÚ
• celkový objem: 38,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2021 – 2022
• nasadzovanie: regionálna doprava (tatranské elektrické železnice a ozubnicová železnica)

35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks)  vlastné zdroje
• celkový objem: 66,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (33 ks nových vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

51 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz  vlastné zdroje
• celkový objem: 37,8 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (39 ks modernizovaných vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

37 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (11 ks) a série Bpeer (26 ks)  vlastné zdroje
• celkový objem: 3,9 milióna eur
• predpokladané dodanie: 2016 – 2020 (37 ks renovovaných vozňov je už v prevádzke)
• nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)

 

Prečítajte si aj: Na trati Žilina - Zwardoń už jazdí nový vlak Panter. Nové spoje zatial jazdiť nebudú

Autor a foto:  Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca

 

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: