most rdola Most v Radoli, ktorý nie je dôležitý len pre Kysučanov, ale z hľadiska toku prepravy je jeden z najdôležitejších mostov na Slovensku, sa po nekonečných odkladoch mal konečne dočkať opravy.

Mosty to majú ťažké. Na Slovensku obzvlášť. Keď fungujú ani o nich nevieme, že existujú. Najmä ak sú nenápadné, ako most v Radoli. Lenže práve po tomto moste denne prechádza tisíce kamiónov. Roky o nich nevedel ani štát, resp. aktuálni správcovia. Ak by vedeli, nedošlo by to tak ďaleko. Totiž aby sa dostal do havarijného stavu a je len jeden stupeň od jeho úplného uzavretia. (Pre správnosť je potrebné uviesť, že správcovia o probléme samozrejme roky vedia, ale štát jednoducho do tejto infraštruktúry z neznámych dôvodov neinvestoval potrebné financie). Tak či onak, tento rok má konečne dôjsť k jeho oprave. Zvláštna situácia. Namiesto toho, aby sme riešili výstavbu D3 (alebo sa po nej už roky vozili), riešime záchranu zdevastovaného mosta.

Most majú opravovať deväť mesiacov

Načasovanie výstavby je ale veľmi dôležité. Rekonštrucia má trvať dlhých deväť mesiacov a zároveň sa má rekonštruovať most v Kysuckom Lieskovci. A tiež sa má začať výstavba privádzača Kysucké Nové Mesto, kde po moste v Radoli sa má z Čadce prevážať tisíce ton zeminy práve na násyp privádzača.

Takže. V týchto dňoch sa oprava mala vykonávať, lenže žiaden stavebný ruch sa nekoná. 

Ako prvý upozornil na možné problémy na sociálnej sieti Ľubomír Jánoška, z iniciatívy D3 pre Európu. Podľa jeho informácií by mohli byť za problémom napríklad financie. Možné sú zvýšené náklady na stavebné materiály a teda možné navýšenie cien vstupov.

Sami sa presvedčte v akom stave je most v Radoli:

Reaguje starosta obce Radoľa

Z dotknutých samospráv ako prvý reagoval starosta obce Radoľa Anton Tkáčik:

 „Z pozície starostu obce som oficiálnou cestou nebol informovaný o žiadnych problémoch, na druhej strane mám k dispozícii viacero neoficiálnych informácií, ohľadom ktorých by som si želal, aby sa nepotvrdili.

Konanie dodávateľa považujem za neseriózne. Na prvej porade týkajúcej sa harmonogramu prác najprv uviedli prvý aprílový víkend ako termín začiatku prác, na ďalšej porade konanej 29. marca 2022 sa už vyhovárali na počasie, že musia odložiť začiatok prác o týždeň na druhý aprílový víkend. Dôvodom na odklad inštalácie vertikálneho dopravného značenia mala byť predpoveď počasia. Na uvedenej porade som namietal, že predpoveď 0,7 mm zrážok za celý víkend nemôže byť prekážkou pre postavenie niekoľko kusov dočasných dopravných značiek na stavenisko.

Napriek jasnej deklarácii pripravenosti dodávateľ na stavenisko nenastúpil ani v odloženom termíne a neurobil tak ani k dnešnému dňu.  Predpokladám, že SSC už koná a podá Vám presnejšie informácie.“

 

Ak dostaneme odpoveď od ďalších dotknutých strán, článok budeme aktualizovať, otázky sme zaslali napríklad správcovi komunikácie SSC (Slovenská správa ciest).

Prečítajte si aj:

Autor: redakcia
Foto: Ľ. Jánoška, D3 pre Európu

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: