knm kolonaProblémy s dopravou a výstavba D3 na Kysuciach je nekonečné téma. Iniciatíva D3 pre Kysuce už niekoľko rokov bojuje za diaľnicu medzi Žilinou a Čadcou.

Predseda petičného výboru a Združenia podnikateľov dolných Kysúc Ľubomír Jánoška, Matej Fabšík, predseda komisie ZK a člen petičného výboru spolu s primátorom mesta Krásna nad Kysucou Jozefom Grapom sa zaoberajú problematikou výstavby D3 na Kysuciach. Nedávno organizovali ďalší z protestov, ktoré mali za úlohu upozorniť na problematickú dopravu v našom regióne, na ktorom sa zúčastnili viacerí primátori a starostovia z Kysúc.
V relácii TV RAJ upozornili na najkritickejšie časti s ktorými sa potýkame na Kysuciach pri výstavbe diaľnice.
Ľubomír Jánoška v relácii TV RAJ povedal: „Bohužiaľ musíme konštatovať, že príprava diaľnice D3 za posledné obdobie 2,5 roka zastala. Pripisujeme to s časti neschopnosti Ministerstvu dopravy a z časti je to možno aj zámer, aby prostriedky a dostupné kapacity boli presunuté na iné miesta.“

Úseky na Kysuciach sú pripravené v rôznom stupni vývoja. Týka sa to výkupu pozemkov, stavebných povolení. Úsek Žilina- Brodno – KNM je pomerne dobre pripravený vrátane výkupu pozemkov a prebiehajú projektové práce na vybavenie stavebného povolenia. Privádzač na diaľnicu v Brodne je vysporiadaný, pripravený na výstavbu aj s finančným krytím. Zatiaľ sa s jeho výstavbou nezačalo.
Horšie na tom je úsek KNM – Oščadnica, ako sa môžete dopočuť v príspevku, na tomto úseku sa vôbec nepracuje. Úrad pre verejné obstarávanie pozastavil prípravu projektovej dokumentácie. NDS sa dokonca ani neodvolala, vzhľadom na to, že projekt obsahoval zásadné nedostatky v spracovaní.

Diaľnica D3, cesta medzinárodného významu - prečo hrozí kolaps?

Vybudovanie kysuckej časti diaľnice D3 prinesie pre región bezpečnejšie dopravné riešenie, navyše sa vytvorí komfortné spojenie medzi Slovenskom a susedným Poľskom a Českom. Združenie D3 pre Kysuce bojuje za to, aby diaľnica D3 bola dostavaná v jednom celku, lebo iba tak to dáva význam. Diaľnica D3 je cesta medzinárodného významu.
Ako uvádza Ľubomír Jánoška: "Po dobudovaní úsekov na poľskej strane, bude sprejazdnená cesta S1, kde bude smerovať prevažná časť tranzitu, doprava tak enormne narastie. Štatistiky uvádzajú že momentálne tadiaľto prechádza zhruba 30 tisíc automobilov, prognóza EU predpokladá navýšenie až na 50-60 tisíc automobilov počas 24 hodín a tým je jasné, že súčasná cesta v takom tvare ako je teraz nemá šancu kapacitne pojať takéto množstvo tranzitnej dopravy a preto je jasné, že je potrebná diaľnica cez celé Kysuce a v plnom profile. Čiastková výstavba stále problém len odsúva hore-dole a nikdy ho nevyrieši."


Ak vás zaujíma problematika diaľnice D3 môžete si pozrieť v nasledujúcu reláciu z televízie RAJ


Ďalšie články o diaľnici D3

Kysučania dnes protestujú v Bratislave za urýchlenie dostavby D3

Bude sa posúvať termín dokončenia stavby D3 v úseku Čadca, Bukov – Svrčinovec?

Autor: redakcia, zdroj TV RAJ

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: