cadca most2 Dňa 11.12.2019 sa v sídle staviteľa D3 Čadca-Svrčinovec konalo pracovné stretnutie k technickým detailom stavby. Stretnutie sa konalo za účasti staviteľa, NDS, ŽSK a mesta Čadca.


Ing. Jánoška Ľubomír sa k stretnutiu vyjadril: „Osobne pre mňa to bol iný pohľad, pohľad z centra výstavby. Ja sa viac venujem vízii, stratégii urýchlenia prípravy chýbajúcich úsekov D3, aktivistickému boju z Ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou. Hlavnou témou je mobilita obyvateľov, hlavne zamestnancov a tovaru do regionálnych podnikov. Dnes už okrem aktivistu som aj spolupracovník Žilinskej župy v oblasti projektu mobility počas výstavby infraštruktúrnych projektov.

Pre mňa bola zaujímavá aj neformálna časť stretnutia. Dokončenie úseku je dané zmluvou (12/2020) a takto za rok by mohla byť táto časť D3 hotová. Stavebný ruch napovedá, že je to reálne.“

(pozn. redakcie: Zmenou stavebného konania sa termín presunul na 3/2021 avšak NDS sa snaží dodržať pôvodné zmluvné termíny 12/2020)

kolona svrcinovec


Problematický prejazd Čadcou

Na stretnutí sa riešili aj úseky, v ktorých najčastejšie vznikajú zdržania.

"Zhodli sme sa na príčinách vzniku dopravných kolón, rozdiskutovali sme aj vplyv výstavby na kolóny. Ja som osobne videl väčší vplyv stavebného ruchu na dopravu, ale staviteľ ma presvedčil, že pri dobrej koordináciu postupu sa dá vplyv minimalizovať. Krízové miesta vznikajú hlavne na napojeniami a križovatkách ciest, alebo pri zásadných stavebných úpravách. Ako napríklad chystajúce sa zjednosmernenie 1/11 pri zmene dopravy nad železničným mostom. Toto obmedzenie bude v predpokladanom rozsahu 6 týždňov. Dôsledky budú výrazné, ale tento krok je nevyhnutný." dodal p. Jánoška 

Očakávame presun kolón do Radole, isté je, že to bude to dlhodobý problém

Náš predpoklad o presune dopravných kolón po dostavbe z Čadce do Radole je správny a bude vyžadovať rázne riešenia v predstihuje už pred výstavbou tejto časti diaľnice.

Dnešný krízový úsek Svrčinovec-Čadca sa o rok presunie na svetelnú križovatku do Radole. Tento úsek bude dlhodobý problém. Počíta sa s tým, že k ním sa priradia krízové úseky počas výstavby D3, Kysucká brána, súbeh výstavby KNM-Budatínska Lehota, križovatka Krásno, druhá tunelová rúra Horelica.

d3 radola

 

Úsek D3 KNM - Oščadnica, súťaž zatiaľ nebola ani vyhlásená

Podľa informácii z NDS zatiaľ nebola vyhlásená súťaž na projektovú dokumentáciu KNM - Oščadnica.

Ako uviedol p. Jánoška: „Mešká to už 1,5 roka, pritom je to strategická úloha! Malo to byť k 6/2019… 9/2019…12/2019 - ďalší termín je plánovaný na 1/2020. Tejto časti sa veľa venujeme spolu s primátorom Krásna nad Kysucou p. Jozefom Grapom. Je to znepokojujúce, pretože túto časť nemáme vôbec v procese prípravy.“

 

Úsek Žilina- Brodno – KNM

Tento úsek je v procese prípravy stavebnej dokumentácie. Najviac je pripravená samostatná stavba - privádzač do Kysuckého Nového Mesta. Prebehlo záverečné prejednanie stavebnej dokumentácie a pri dobrej konštalácii za rok (12/2020) sa začne stavať.

(Foto zľava p.Cingel riaditeľ úradu ŽSK,p.Bodnár hlavný inžinier stavby NDS, Jánoška)

 „Do procesu mobility obyvateľstva vstupuje aj ŽSK, ako najväčšia regionálna autorita. Verím, že všetky procesy dobre zvládneme.“ dodal na záver p. Jánoška

Autor: redakcia
Foto: Ľubomír Jánoška 

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: