viliam kocurekRozhovor sa s Viliamom Kocúrkom, riaditeľom spoločnosti AUTOPROFIT o histórii, ale najmä o pripravovaných novinkách a značkách, ktoré pribudnú už čoskoro.

Aký je vlastne príbeh AUTOPROFITu?

No to je veľmi jednoduché, je predsa popísaný na webových stránkach, ktoré nám robí Vaša spoločnosť CB Media (smiech).

To áno, ale skúste nám priblížiť Vaše začiatky ešte raz „v kocke“.

Spoločnosť AUTOPROFIT vznikla v apríli v roku 2000, to znamená, že budeme mať zhruba takto o rok 20 ročné výročie. AUTOPROFIT v Čadci vznikol ako pobočka žilinskej firmy. Po štyroch rokoch sme sa však osamostatnili. Začali sme v priestoroch bývalého Tatraklubu na Hviezdoslavovej ulici s predajom značiek Peugeot, Mazda, Mitsubishi a Suzuki, čiže so širokou kombináciou týchto štyroch značiek. V roku 2002 sme sa presťahovali do nových priestorov na ulici Andreja Hlinku už iba s Peugeotom, kde sme začali poskytovať komplexné služby v oblasti predaja, servisovania a opráv automobilov. Značka Škoda potom do portfólia pribudla v roku 2007, keďže na kysuckom trhu chýbalo jej zastúpenie.

A začali ste aj s autobazárom?

Áno, otvorili sme aj autobazár spoločne s autopožičovňou, a to konkrétne v roku 2014.

showroom autoprofit 

Povedzte, ako sa buduje úspešná firma? Čo to presne obnáša?

V prvom rade to obnáša veľké množstvo práce, niekedy až driny. Z pohľadu práce, vloženej do budovania AUTOPROFITu, som nepoznal veľakrát sviatky, dovolenky, soboty, či nedele, lebo aj tie bývali väčšinou pracovné. Takže človek musí naozaj vložiť maximum energie, aby bol úspešný a ísť za svojim cieľom. Ale samozrejme boli tam aj správne rozhodnutia a správne kroky ako sa venovať firme a ako sa pozerať na ten vývoj spoločnosti tak, aby bola úspešná do budúcna. Ako som už spomínal, najskôr tu bola značka Peugeot a to od roku 2000. Následne pribudla v roku 2007 značka Škoda. Ide o tzv. tradičnú, domácu a veľmi obľúbenú značku vozidiel aj na Kysuciach. V roku 2014 sme sa rozšírili o autobazár a autopožičovňu a rastieme ďalej. Netreba ale zabudnúť na jeden podstatný fakt, že AUTOPROFIT to nie som len ja sám, ale aj moji zamestnanci - kolegovia, bez ich odhodlania, tvrdej práce a energie by sme dnes možno neboli stabilnou a rozvíjajúcou sa spoločnosťou.

Mám informácie, že so značkami Peugeot a Škoda sa predaj nových vozidiel v AUTOPROFITe nekončí, je to tak?

Áno, máte veľmi dobre informácie. Naša spoločnosť sa práve v tomto roku opäť rozšíri a opäť s našim magickým dátumom 01.10. a to hneď o dve značky - Lada a Hyundai.

Budeme si teda môcť kúpiť Ladu a Hyundai už aj v Čadci?

Áno, čoskoro bude možnosť kúpiť si tieto značky už aj v Čadci.

Prečo práve Lada?

Prečo Lada? Aj keď sa to verejnosti nemusí zdať, faktom je, že Lada za posledné 3 roky zaznamenala na Slovenskom trhu jeden z najväčších nárastov predaja. Lada rastie v posledných rokoch takmer o 100% každý rok v rámci predaja nových vozidiel. Nakoľko značka LADA pochádza z takzvaného východného bloku a po Nežnej Revolúcii v 89. všetko z východu bolo označované ako nemoderné, každý chcel vozidlá zo západu, každý sa pozeral na to, mať tie západné značky, nič východné, tak Lada na našom trhu utrpela. Samozrejme, nemôžeme opomenúť značku Škoda, ktorá vždy bola považovala za domácu, alebo našu tradičnú. Ale keď sa vrátime k Lade, tak dnes je to moderná, dynamicky sa rozvíjajúca značka a hlavne nám doplní segment lacnejších vozidiel a v prípade modelu Lada 4x4 alebo takzvaná Niva, nám doplní segment offroadových a terénnych vozidiel.

A prečo Hyundai?

V prípade značky Hyundai sme boli ako spoločnosť oslovený priamo slovenským importérom s ponukou spolupráce, čo nás samozrejme veľmi potešilo. Taktiež nás vnímajú ako stabilnú a prosperujúcu spoločnosť a tejto ponuke sa jednoducho nedalo odolať. Hyundai ponúka klientom široké spektrum vozidiel prémiovej kvality, ktoré lákajú dizajnom, eleganciou, športovým duchom a to všetko za rozumnú a prijateľnú cenu.

Celý automobilový trh sa mení a prichádzajú elektromobily. Sú na to "vaše" automobilky pripravené? A ako to vnímate vy?

Určite to vnímam ako výzvu v rámci tohto trhu. V oblasti vývoja elektromobility je dnes dostupných veľké množstvo informácií. Ale poďme na to reálne. Peugeot svoje elektrické auto iON predstavil už v roku 2011. Dodnes sa vyrába a viac-menej môžeme komunikovať o tom, že nič zásadné sa nezmenilo, okrem dojazdu nových, terajších elektromobilov.

Ale tento rok značka Peugeot aj značka Škoda uvedú na trh svoje nové elektromobily. V rámci značky Peugeot to bude nový Peugeot 208, ktorý bude kompletne nový, nebude to len facelift. Bude sa dodávať so všetkými motorizáciami, to znamená že bude elektrický, hybridný, benzínový a bude aj dieselový. Takže táto novinka je veľmi očakávaná. Značka Peugeot v najbližších piatich rokoch doplní približne 10 modelov, ktoré budú využívať hybridné a elektrické technológie, okrem stávajúcich spaľovacích motorov.

Čo sa týka značky Škoda, podobný scenár nastal pri Škoda CityGo, ktorá bola vyvinutá spolu už s dnes jazdiacim Volkswagen eUP. Toto vozidlo Škoda Auto vlastne len rebrandovala. Z noviniek na konci roka príde elektrická Octavia, ktorá je prisľúbená že bude za dostupnú cenu, s rozumným dojazdom a Škodovka v roku 2025 plánuje mať až 13 modelov úplne elektrických. či hybridných.

Nová Škoda Scala

A čo neelektromobilové novinky? Škoda má novú Scalu...

Presne tak, máme úplne horúcu novinku, ktorá sa volá Scala a už ju môžu klienti vidieť aj u nás na showroome, prípadne si ju môžu vyskúšať na testovacej jazde. Zatiaľ bude dodávaná s najmodernejšími benzínovými a dieslovými motormi.
V značke Peugeot je tu nový 508, pričom ide o radikálny fastback nabitý technológiami a teda právom sa stal víťazom novinárskej ankety Auto roka 2019 na Slovensku.

Nový Peugeot 208 a 508

Ako riaditeľ úspešnej spoločnosti ste určite pracovne veľmi vyťažený. Prezradíte nám na záver, čím žijete mimo práce?

No, to je veľmi zaujímavá otázka. V prvom rade sa rád venujem rodine, mám dve malé dcérky, takže pri nich viem dokonale na prácu zabudnúť a oddýchnuť si od nej. V zimnom období sa venujeme predovšetkým lyžovaniu, keďže sám som veľmi aktívny lyžiar a uplynulú sezónu sme už aktívne lyžovali aj so staršou dcérou. No okrem lyžovania je pre mňa srdcovou záležitosťou oddych na chate, kde človek vypne pri manuálnej práci a aktivitách ako je hubárčenie či prechádzky v prírode a užíva si ten voľný čas s rodinou.

 

Ďakujem pekne za rozhovor.

Zhováral sa Peter Kolembus