krizovatka KNMSituácia na križovatke v Kysuckom Novom Meste je dlhodobo neriešená. Večné kolóny a nezáujem ministerstva. Aj toto odznelo na tlačovej konferencii iniciatívy D3 pre Kysuce, ktorá sa konala v Krásne nad Kysucou.

O tlačovej konferencii iniciatívy, ktorá si okrem iného zmenila názov na Iniciatívu D3 pre Európu, vás ešte budeme informovať. Členovia iniciatívy však predstavili svoj plán, ako je možné veľmi rýchlo riešiť kolóny v Kysuckom Novom Meste.

Primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa ešte pred samotným predstavením projektu upozorňuje: „Diaľnica na Kysuciach sa stavia od roku 1995 – teda už 25 rokov. Posledné 4 roky sa buduje prevažne Južné Slovensko. Nás ale čaká z pohľadu dopravnej záťaže 7 katastrofálnych rokov. Ministerstvo nedodržuje sľuby.“

Tvrdenie ohľadom tejto predpovede vysvetlil aj Ing. Ľubomír Jánoška. Prítomným novinárom totiž ukázal medzinárodnú situáciu, hlavne stav budovania infraštruktúry v Poľsku a budúce dopady na Slovensko. V skratke to ale znamená, že sa už o 2 roky dá očakávať ďalší nárast dopravy na Kysuciach. O týchto súvislostiach vás budeme informovať v ďalšom pripravovanom článku.

krizovatka kysucke nove mestoPredstavený návrh mimoúrovňovej križovatky v Kysuckom Novom Meste


Križovatka Kysucké Nové Mesto - Dočasný plán záchrany

Obchvat Čadce a tým aj ďalších častí Kysúc sa pravdepodobne vyrieši už o rok. Problémy sa ešte viac koncentrujú do kritického bodu – križovatky v Kysuckom Novom Meste. Na tlačovej konferencii odznel nový návrh, ako dočasne vyriešiť tento problém. Predstavil ho Mgr. Matej Fabšík, predseda komisie dopravy ŽSK:

Riešením má byť mimoúrovňová križovatka. Stálo by to odhadom 2-3 milióny Eur.
„Ľudia sú frustrovaní. S projektom pôjdeme na NDS. Za 1-2 roky môže byť križovatka postavená. Je to dočasné riešenie. Priorita je samozrejme riadna dostavba D3 na Kysuciach."

Na otázku, kto vypracoval predbežnú štúdiu sme dostali odpoveď, že záujem o riešenie majú najväčší zamestnávatelia v regióne, vrátane spoločnosti Schaeffler Slovensko. Návrh bol konzultovaný aj s pracovníkmi Národnej diaľničnej spoločnosti.

Ako konkrétne by mala byť riešená mimoúrovňová križovatka?

Hlavný smer Čadca – Žilina by mal byť zdvihnutý na mostných pilieroch a tým by sa zabezpečil plynulý prechod. Pod ním by mala byť križovatka zvedená privádzačmi. Riešenie by nevyžadovalo ďalší výkup pozemkov, takže by sa vodiči mohli dočkať križovatky už o 1-2 roky.

konferencia d3 kysuce


Podarí sa plán iniciatívy dostať do reality?

Návrh riešenia je prekvapivo relatívne jednoduchý. Otázkou je, prečo ministerstvo nepredložilo samo takýto návrh a s riešením musia prichádzať iní. O tom, že budovanie diaľnice D3 je v sklze, vedia kompetentní už dlho. Niektoré úseky neprešli ani fázou obstarávania projektovej dokumentácie.

Na túto otázku ťažko dostaneme uspokojivé vysvetlenie, takže neostáva dúfať, že aspoň podobné, hoci dočasné riešenie pomôže vyriešiť kritickú situáciu v našom regióne. Členovia iniciatívy D3 pre Európu však prízvukujú, že zároveň treba prioritne riešiť situáciu systémovo – dobudovaním D3 na Kysuciach v čo najkratšom termíne.

Autor: redakcia

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: