tunel horelica vjazdZačiatkom roka sme vás informovali o tom, že sa pripravuje rozšírenie tunela Horelica o ďalšiu tunelovú rúru. 

V tom čase nás NDS informovala, že dopad na prevádzku existujúceho tunela bude minimálny a že dnešné technológie umožňujú kontinuálnu výstavbu spolu s prevádzkou existujúceho tunela. Podľa posledných správ to však vyzerá tak, že tunel sa bude uzatvárať aj na niekoľko mesiacov.

Zaujímalo nás, či už sú nejaké nové informácie ohľadne výstavby a tiež aj to, ako bude prebiehať samotná výstavba plánovanej druhej tunelovej rúry. Začatie výstavby je plánované v druhej polovici roka 2022 a ukončenie o 3 roky neskôr. Závisí to však od zabezpečenia finančného krytia. Aktuálne sa využíva len jedna tunelová rúra, ktorá bude neskôr súčasťou diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu - Bukov.

Podľa slov hovorkyne NDS Michaeli Michalovej: "Čo sa týka rozšírenia tunela, aktuálne sa pracuje na dokumentácii pre stavebné povolenie, jej prevzatie je plánované do konca roka 2019. Začiatok výstavby bude závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančných zdrojov. Predpoklad je v roku 2022." Pod pojmom "rozšírenie tunela" rozumej rozšírenie o novú tunelovú rúru, ktorá je predmetom novej stavby Oščadnica – Čadca, Bukov. Podľa informácii z NDS, počas samotnej výstavby sú plánované krátkodobé aj dlhodobé odstávky tunela, ktoré sú nevyhnutné z dôvodu rekonštrukcie prevádzkovanej tunelovej rúry.

Na otázku, ako dlho bude tunel uzavretý nám ešte nevedeli presne odpovedať. "Plánovaná je uzávera na niekoľko mesiacov, čo bude definované až po prevzatí projektovej dokumentácie, nakoľko projekčné práce stále prebiehajú. Obchádzkovou trasou počas uzávery bude "stará" cesta I. triedy cez Čadcu, Horelicu do Krásna nad Kysucou" upresnila NDS Michaela Michalová.

"Sanácia existujúcej tunelovej rúry (prevádzkovanej), je naviazaná na výstavbu novej tunelovej rúry, z pohľadu prepojenia technologických zariadení v oboch tunelových rúrach, preto je zahrnutá do tohto projektu. Toto riešenie je finančne a hlavne časovo najoptimálnejšie s ohľadom na obmedzenie premávky" dodala na záver.

Prečítajte si aj: Druhá tunelová rúra sa začne stavať v roku 2022 (pravdepodobne)

 

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: