matej simasek rozhovor krojOCR Kysuce pripravuje viaceré kampane, ktoré majú prezentovať Kysuce a prilákať nielen zahraničných turistov, ale osloviť aj Kysučanov. Témou nášho rozhovoru bola kampaň spojená so súťažou o krojové košele.

OCR Kysuce spúšťa pre propagáciu regiónu netradičnú kampaň. O čo presne ide?

Pripravujeme viaceré kampane na prezentáciu nášho malebného regiónu. Tá prvá vychádza z motívov, ktoré sú Kysuciam vlastné. Chceme prezentovať naše prírodné a kultúrne bohatstvo.

Zámerom je pritiahnuť viac turistov, ale tiež odprezentovať našu prácu a služby aj obyvateľom regiónu. Prvá kampaň nadväzuje na prezentáciu kysuckého regiónu ako kraja osád, v ktorých ľudia kedysi žili a dnes ich mnohí využívajú na oddych. Najdôležitejším bohatstvom nášho regiónu je pritom krásna príroda.

Hľadali sme možnosť, ako prepojiť tieto miesta a zároveň ich propagovať a tak vznikol nápad na realizáciu súťaže o tradičné kroje.

Na Kysuciach je možné vidieť billboardy s textom Kysucký kroj - môže byť tvoj. Koľko krojových košieľ bude v súťaži?

Kroj môže vyhrať každý, kto sa zapojí do súťaže, ktorú organizujeme - súťažíme o 30 košieľ pre mužov a ženy. Detailné pravidlá sú opísané na našom webe. Podstata je však veľmi jednoduchá. Každý kto navštívi viaceré miesta, ktoré sú spojené s regiónom Kysuce môže získať kroj s ľudovým motívom.

bilboardV tejto súťaži sú témou osady, ktoré sú roztrúsené po celých Kysuciach a sú veľmi zaujímavé tak z pohľadu architektúry, ako aj s ohľadom na prírodné scenérie, ktoré ponúkajú.

Osobitne sa chcem pri tejto príležitosti poďakovať viacerým osobám, bez ktorých by kampaň nevznikla. Iniciátorom myšlienky je môj predchodca Radovan Jakuš, ktorý celý tento koncept navrhol. S prípravou kampane potom pomáhali aj Milka Maloušová a Peťo Kolembus z firmy CB Media. Fotografie robil Jaroslav Cabadaj.

Mňa teší, že na propagáciu súťaže sa nám podarilo presvedčiť Lenku Bacmaňákovú, ktorá reprezentuje Kysuce široko ďaleko a je veľmi populárna. Týmto jej chcem vyjadriť poďakovanie, nakoľko nám pomáha úplne nezištne a predovšetkým z lásky k rodnému kraju. Druhou tvárou kampane je starosta obce Vysoká nad Kysucou Anton Varecha.

sutaz kysucky kroj

Kraj osád a chotárov - týmto motívom sa snaží OCR zaujať návštevníkov. Aké sú ďalšie plány a aktivity? Zameriate sa v ďalšej propagácii aj na iné turistické ciele?

Zameriavame sa predovšetkým na dobudovania turistickej infraštruktúry, ktorá je atraktívna s ohľadom na preferencie dnešného človeka. Pripravujeme preto viaceré projekty, ktoré sú v toto smere jedinečné a turisticky atraktívne. Nielen s ohľadom na ich dobrú dostupnosť, ale tiež v spojení s ich fotogenickosťou, či prepojením na iné služby. Že to funguje sme si otestovali na Čarovnej lúke v Oščadnici, ktorá sa stala vyhľadávaným miestom v rámci celého Slovenska.

V blízkej dobe spustíme vyhliadkovú lávku nad rieku Kysuca, či monumentálny Zbojnícky chodník v obci Oščadnica. V Čadci by mal vzniknúť mestský okruh, ktorý bude prechádzať z Rieky až na Husárik, v Krásne nad Kysucou budú 2 nové turistické útulne a ďalší slovenský unikát „Vrabčí chodník“.

Spustenie všetkých týchto aktivít bude prísnom pre zatraktívnenie života na Kysuciach, nielen pre turistov, ale aj pre miestnych obyvateľov. S tým bude súvisieť aj ďalšia propagácia regiónu. Pripravujeme projekt kysuckého pasu, turistických odznakov alebo kysuckej bankovky. Spoločne pritom pôjde o merkantil, ktorý bude prezentovať región a zároveň motivovať všetkých, aby ho navštívili. Nakoľko sa viaceré tieto aktivity len pripravujú, nateraz nechcem predbiehať. Verím však, že už čoskoro ich spoločne spoznáme.

Ďakujeme za rozhovor.

Prečítajte si aj:

 

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: