zborov rozhladna01Cesta z centra Zborova na Holý vrch trvá zhruba 1 hodinu. Na jeho vrchole je požiarna hláska sprístupnená aj turistom. Veža bude slávnostne otvorená 5.11.2019

Dĺžka = 2,8 km
Prevýšenie = 341 m

Trasa začína od autobusovej zastávky Zborov nad Bystricou, ZŠ a je značená zelenou turistickou značkou.
Po chodníku povedľa cesty súbežne po zelenej a žltej tur. trase sa po cca 300 m dostaneme ku Rímskokatolíckému kostolu Nepoškvrneného počatia Panny Márie, kde žltá trasa prechádza vľavo cez cestu a pokračuje smerom k Veľkej Rači. Zelená trasa odbočí vpravo a vedie smerom k rieke Bystrica, kde po moste prejde cez rieku a po ďalších 50 metroch aj cez Bystrickú cyklomagistrálu a pokračuje priamym smerom do mierneho stúpania po lúkach. Vedie zreteľne po lesnej ceste a mierne sa kľukatí najskôr vľavo a potom pokračuje vpravo, kde po vlhších lúkach prechádza do úzkeho chodníka. Za studničkou (cca 50 m), ktorá je vľavo od chodníka sa trasa lomí vľavo do prudšieho stúpania a vchádza do lesa.

trasa zborov

Chodník je v týchto miestach najstrmší v dĺžke cca 400 m a privedie nás na lesnú cestu. Smer trasy je vpravo po tejto ceste cca 100 m a tu na rázcestí ciest odbočíme vľavo opäť do stúpania. Trasa pokračuje po jednoznačnej ceste hrebeňom so stálym miernym stúpaním, najskôr odlesneným terénom (pekné výhľady na obec a okolie). Neskôr trasa prechádza do mladého lesa po oboch stranách cesty až na Holý vrch, kde sa nachádza požiarna hláska.

zborov rozhladna02Krásny pohľad na Bystrickú dolinu, v pozadí Rozsutce a Malá Fatra

Trasa končí po cca 150 m miernym klesaním k požiarnej hláske na červenej turistickej trase, ktorá vedie z Krásna nad Kysucou do Budatína.

Inou možnosťou je navštíviť neďalekú Krásňanskú osadu Vyšné vane a zísť po zatiaľ neznačenej ceste do Krásna nad Kysucou, alebo sa vrátiť späť do Zborova.

Trasu vyznačil a navrhol Vladimír Pekár

zborov rozhladna01

Slávnostné otvorenie vyhliadkovej monitorovacej veže

Pozývame vás na slávnostné otvorenie vyhliadkovej monitorovacej veže v Zborove nad Bystricou architekta Ing. Stanislava Mikovčáka, ktoré sa bude konať 5. novembra 2019. Výstup k veži sa začne o 11:00 hod. z centra obce, o 12:30 bude stavba požehnaná.

-r-

foto: Vladimír Pekár

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u:

Stiahnite si apku KYSUCE
Nemáte ešte mobilnú aplikáciu? Môžete si ju stiahnuť tu >> Správy, doprava, turistika, zaujímavosti.