callcentrumŽilinský samosprávny kraj rozšíril infolinky v čase mimoriadnej situácie o sociálne, právne a psychologické poradenstvo. Zabezpečuje ho krajská Nadácia pre podporu rodiny ŽSK.

Nadácia pre podporu rodiny ŽSK bola z dôvodu ochrany pred možným šírením nového koronavírusu nútená uzatvoriť svoje brány pre verejnosť. Pomoc ľuďom však rozbehla prostredníctvom telefonického poradenstva. Správkyňa Nadácie Gabriela Podolanová o rozšírení infoliniek hovorí: ,,Keď Žilinský samosprávny kraj spustil nové Call Centrum na pomoc ľuďom, ktorí bojujú s ochorením COVID 19, dostali sme nápad, ako túto službu rozšíriť o pomoc v ďalších oblastiach. Táto situácia totiž nie je len zdravotný problém. Rizikom je aj dlhodobá izolácia, či výpadok príjmu. Intenzívny pobyt na jednom mieste môže navyše spôsobiť vážne sociálne problémy, vzťahové, či psychické."

Na linky Nadácie volajú ľudia z celého Slovenska. Najčastejším problémom je výpadok príjmov a obava o stratu zamestnania. ,,Ide najmä o osamelé matky s deťmi, ktoré pracujú za minimálnu alebo veľmi nízku mzdu. Teraz ostali doma, či už na OČR alebo stratili zamestnanie. Pôžičky však splácať musia, rovnako tak živiť rodinu. Často nevedia ako z toho von," dodala Podolanová. Nadácia v rámci svojich zdrojov môže finančne podporiť ľudí zo Žilinského kraja, ktorí sa ocitnú v núdzi. Hľadá však aj ďalšie možnosti finančnej podpory cez iné zdroje. Spolu s Rodinným centrom pomoci zvolila komplexný prístup pomoci, zabezpečujú potrebné kontakty na špecialistov, ale i hmotnú pomoc vo forme potravín, ošatenia, či hračiek a tiež posielajú  žiadateľom aj ochranné rúška. Do pomoci zapája aj spolupracujúce organizácie alebo ľudí, ktorí s nimi budú spolupracovať pri riešení ťažkej situácie - neziskové organizácie, charity, centrá včasnej intervencie a pod.

,,Teším sa, že Nadácia, ktorú sme založili na pomoc ľuďom v núdzi, plní naplno svoje poslanie. V tejto mimoriadnej situácií, kedy sa životy ľudí zo dňa na deň zmenili, stratili svoje istoty, prichádzajú o príjmy, je to obzvlášť žiaduce. Týmto by som chcela vyzvať ľudí, aby sa nebáli požiadať o pomoc a radu. Nie sú v tom sami," povedala županka Erika Jurinová.

  • Linky sú bezplatné a sú v pohotovosti v pracovných dňoch od 8.00 do 15.00 hodiny.
    Sociálne a psychologické poradenstvo:  +421 948 911 223 - +421 948 386 342
    Právne poradenstvo: +421 911 756 034

Nadácia v týchto dňoch ďalej prijíma aj žiadosti od jednotlivcov a rodín, ktorí sa ocitli v núdzi a neľahkej životnej situácií. Ponúka odbornú pomoc a malú finančnú podporu v najťažších časoch. Žiadosti o pomoc vybavuje priebežne. Viac informácií pre žiadateľov na telefónnom čísle +421 948 911 223 alebo na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

nadacia callcentrum

Žilinský samosprávny kraj

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u:

 Stiahnite si apku KYSUCE
Nemáte ešte mobilnú aplikáciu? Môžete si ju stiahnuť tu >> Správy, doprava, turistika, zaujímavosti.