podvod postaViacerí užívatelia sa sťažovali na opätovné doručenie podvodných mailov, ktoré vystupovali v mene Slovenskej pošty a boli vyzývaný k platbe. Buďte na pozore a na email nereagujte.

Slovenská pošta vyzýva klientov k opatrnosti pred falošnými e-mailami.

Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky. Ich odosielateľom nie je Slovenská pošta, a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty.

Ako rozpoznáte, že sa jedná o podvodný email?

Môžete to rozpoznať podľa viacerých faktorov:

  • Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze.
  • Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
  • Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK

 

"V prípade, ak dostanete takýto mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a na podozrivé e-maily nereagujte obzvlášť, ak od vás žiadajú peniaze! V prípade, že ste na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím vám bola spôsobená škoda, odporúčame vám obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní" informuje Mgr. Iveta Dorčáková hovorkyňa, Slovenskej pošty.

Ukážka, ako môže podvodný email vyzerať:

autor: redakcia
foto: Slovenská pošta

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: