telefonatV uplynulých dňoch dostali klienti viacerých bánk podvodné telefonáty. Polícia preto upozorňuje, aby si občania dávali pozor.

Klienti viacerých bánk pôsobiacich na území Slovenskej republiky dostali v posledných dňoch tzv. voice phishingové telefonáty. "Ide o  telefonáty, kedy páchatelia kontaktujú občanov ako klientov niektorej z bánk a ponúkajú im viaceré bankové produkty, ako napríklad hypotekárny úver, bezúčelový úver, vedenie bežného účtu a podobne. Cieľom takýchto telefonátov je získanie autentifikačných a verifikačných údajov osoby k službám či produktom banky tak, aby následne mohli byť zneužité k neoprávneným finančným transakciám," uvádza pplk. Ing. Denisa Bárdyová, hovorkyňa Prezídia PZ.

Podľa zistení polície k telefonátom prichádza z tzv. spoof telefónnych čísiel. Sú to také telefónne čísla, ktoré sa občanovi (obeti) zobrazujú na displeji telefónu ako telefónne čísla, ktoré banky využívajú ku kontaktu s klientmi (služba dialog, klientské centrum a pod.). Reálne však ide o úplne iné telefónne čísla a iné vizuálne zobrazenie, ktorých cieľom je vzbudiť dojem, že ide v skutočnosti o komunikáciu s pracovníkom banky.

Polícia vyzýva občanov, aby dávali pozor

"Upozorňujeme občanov, aby v prípade takýchto telefonátov neposkytovali žiadne zo svojich autentifikačných a verifikačných údajov k žiadnym bankovým službám, či produktom.

Banka nikdy nežiada obdobné údaje od klienta telefonicky, fakultatívne vyžaduje osobné údaje pre identifikáciu klienta, avšak nikdy nie konkrétny údaj ku konkrétnej službe, či produktu. Kontrolky opatrnosti by vám mali zablikať aj v prípade, ak si niekto pýta údaje platobných kariet a údaje k službe internetbanking, avšak ani tieto údaje neposkytujte," dodáva Denisa Bárdyová.

autor: redakcia
foto: pixabay.com

 

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: