privadzac01 KNMNDS a.s.zverejnila informáciu, že diaľničný privádzač D3 nebude dokončený v stanovenom termíne do konca roka 2023. Z rozostavanosti diela, hlavne mosta ponad rieku a hlavnú cestu je zrejmé, že to zhotoviteľ nestihne.


Vyhlásenie NDS, že za tým stoja požiadavky fy Schaefller neobstoja, ale je to dobrá výhovorka. Akurát nie je jasné, prečo sa daná spoločnosť proti tomu neohradila. Je to závažné vyjadrenie, pretože ohrozuje čerpanie EU fondov zo starého programovacieho obdobia 2014-2023.

Ale podstatne väčší problém je v neschopnosti dodržať termín u malého diela, akým je 1,3km dlhý privádzač. Za dva roky nevieme postaviť dvojpruhovú cestu s pár mostami. Ako potom chceme postaviť 100x väčšie a zložitejšie dielo za 4 roky?

privadzac02

Neklameme sa?

Diaľnica D3 je nepochybne zložité technické dielo, ktoré bude mať estakádu, tretina bude na pilieroch. Komplikáciou budú zastavané územia a blízkosť enormného tranzitu.
Keď na 1,3 km privádzača potrebujeme o 25% viac času, kto vie garantovať, že diaľnicu D3 vieme dostavať do roku 2030?
Kto je zodpovedný za to, že vieme dočerpať EU zdroje do konca roka 2029?

Zvykli sme si, že meškanie patrí k diaľniciam. Dokonca sa to začalo považovať za normálne. Mešká Višňové, Ružomberok… a vyjadrenia k privádzaču sú podobné.

privadzac01

Žiaľ, ale doprava a tranzit musí fungovať a problémy s výstavbou ho nezaujímajú. V súvislosti s dokončením diaľničnej siete v PL a CZ bude narastať tranzit a tak meškanie výstavby D3 bude mať zásadný vplyv na kvalitu života na Kysuciach. A to bude hlavný problém na Kysuciach nasledujúce desaťročie.

Nebagatelizujme meškanie výstavby privádzača, nebagatelizujme čerpanie EU zdrojov. Všetko sa nás bezprostredne dotýka.

Autor: Ľubomír Jánoška
Foto: redakcia, NDS

Ak Vás článok zaujal, zazdieľajte ho na Facebook-u: