Články a komentáre

Menej známu kapitolu z dejín Kysucko-oravskej lesnej železnice opisuje historik Martin Turóci.

Historik Marián Liščák píše o období, kedy Čierne stálo na prahu modernej doby.

O Skalitom na prahu modernej doby píše historik Marián Liščák.

Náš čitateľ Juraj nám poslal postreh o tom, ako vodičom spôsobuje problémy zle viditeľný betónový rozdeľovač.

Pozrite si druhú časť nášho porovnania dávnej a súčasnej podoby budov v Čadci.

Čadca sa v priebehu rokov až neuveriteľne zmenila. Pozrite si zaujímavé zábery historických budov a ich dnešnú podobu.

Zbierací bylinkový kalendár sa značne spomalil. Ale bylinkár nemá prázdniny a už rozhodne nie v tom to jesennom čase.

Popri Čadci a Rosine bola Oščadnica významným správnym centrom panstva.

Obec Svrčinovec mala vždy vďaka svojej polohe strategický význam.

Prečítajte si príspevok o jedinečnosti kysuckej architektúry a krajinnom ráze regiónu.

V druhej časti opisuje historik Martin Turóci, ako postavenie Košicko-bohumínskej železnice ovplyvnilo rozvoj Kysúc.

Historik Martin Turóci o Košicko-bohumínskej železnici a jej prínose pre rozvoj Kysúc.

Jeseň, najpokojnejšia časť roka. Treba ísť na lúky a vychutnať si ten božský zázrak ticha prírody. Ale bylinkári majú stále na pilno.

Mário Janík pripravil príspevok o Kysučanoch, ktorí zostali pochovaní v sovietskej zemi.

Mince, ktoré sa našli v Hornom Vadičove patria k mimoriadne cenným pamiatkam regiónu.

Aké boli príčiny vysťahovalectva obyvateľov Kysúc do juhovýchodného Uhorska?

V auguste máme opäť možnosť si nazbierať bylinky. Marta Sláviková píše, o ktoré ide.

Vznik najstarších fotografií Čadce bol spojený so zámerom zdokumentovať výstavbu košicko-bohumínskej železnice.

V záverečnej časti seriálu o dejinách mäsiarstva na Kysuciach sa dozviete s akými radosťami či starosťami sa mäsiari stretávali.

Môže vás zaujať